The following paper discusses how the Lean philosophy can be applied in a different context than production, i.e., in procurement. It also discusses how Schnell Monteprandone, a subsidiary of Schenll spa, a world leader in the automotive iron-working machinery sector, implements activities aimed at the continuous improvement of its purchasing department based on lean manufacturing and supply chain management techniques. The elimination of activities that do not bring any type of value within the purchasing processes, the optimization and improvement of the purchasing functions, and the consolidation of the relationship with its strategic suppliers are the objectives achieved at the end of this elaboration.
Il seguente elaborato discute di come la filosofia Lean può essere applicata in un contesto diverso rispetto la produzione, ovvero nel procurement. Si discute inoltre di come Schnell Monteprandone, azienda consociata Schenll spa, leader mondiale nel settore delle macchine automotive per la lavorazione del ferro, implementa attività volte al miglioramento continuo del proprio ufficio acquisti basate su tecniche di lean manufacturing e supply chain management. L’eliminazione di attività che non portano alcun tipo di valore all’interno dei processi di acquisto, l’ottimizzazione e il miglioramento delle funzioni di acquisto e il consolidamento del rapporto con i propri fornitori strategici sono gli obiettivi raggiunti alla fine di questo elaborato.
Application of lean manufacturing techniques for the optimization of purchasing processes. The Schnell Monteprandone S.r.l. case.
SANTEUSANIO, ELENA
2021/2022
Abstract
The following paper discusses how the Lean philosophy can be applied in a different context than production, i.e., in procurement. It also discusses how Schnell Monteprandone, a subsidiary of Schenll spa, a world leader in the automotive iron-working machinery sector, implements activities aimed at the continuous improvement of its purchasing department based on lean manufacturing and supply chain management techniques. The elimination of activities that do not bring any type of value within the purchasing processes, the optimization and improvement of the purchasing functions, and the consolidation of the relationship with its strategic suppliers are the objectives achieved at the end of this elaboration.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
TESI ELENA SANTEUSANIO A.pdf
Open Access dal 18/04/2024
Dimensione
2.37 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.37 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/20.500.12075/10192