In recent years, Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR) have become part of the technological innovation process with exponential growth, assuming more and more importance and having more and more requests from companies and private users. The popularization of 5G and the study of 6G have also made it possible development of unprecedented technologies. The low latency they grant allows, in fact, to work remotely, in real time, carrying out activities extremely realistic. Obviously, VR, AR, and MR support this process perfectly, allowing users to connect with each other and interact virtually, eliminating any physical constraint related to the distance between them, and increasing the functionality made available by previous systems.
Negli ultimi anni la Realtà Virtuale (VR), la Realtà Aumentata (AR) e la Realtà Mista (MR) sono entrate a far parte del processo di innovazione tecnologica con una crescita esponenziale, assumendo sempre più importanza ed avendo sempre maggiori richieste da parte di aziende ed utenti privati. La divulgazione del 5G e lo studio del 6G hanno permesso, inoltre, lo sviluppo di tecnologie senza precedenti. La bassa latenza che esse permettono consente, infatti, di lavorare a distanza, in tempo reale, svolgendo attività in modo estremamente realistico. Ovviamente, la VR, l’AR, e la MR supportano questo processo alla perfezione, permettendo agli utenti di connettersi tra loro e di interagire virtualmente, eliminando ogni vincolo fisico relativo alla distanza che intercorre tra essi, ed incrementando le funzionalità messe a disposizione dai sistemi precedenti.
Dal reale al metaverso: esplorazione di nuove tecnologie e applicazioni di realtà virtuale, aumentata e mista
BURATTI, CHRISTOPHER
2021/2022
Abstract
In recent years, Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) and Mixed Reality (MR) have become part of the technological innovation process with exponential growth, assuming more and more importance and having more and more requests from companies and private users. The popularization of 5G and the study of 6G have also made it possible development of unprecedented technologies. The low latency they grant allows, in fact, to work remotely, in real time, carrying out activities extremely realistic. Obviously, VR, AR, and MR support this process perfectly, allowing users to connect with each other and interact virtually, eliminating any physical constraint related to the distance between them, and increasing the functionality made available by previous systems.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12075/10879