Analysing how companies are conveying Sustainable Development Goals (SDGs) on social media is the aim of the thesis. The Sustainable Development Goals, at the heart of the 2030 Agenda, aim to reduce inequalities, spur economic growth, and tackle climate change. Specifically, the thesis focuses on SDGs, and how they are shaped around the world. The focus is on companies, how they can adapt their strategies for sustainable development, what is their contribution to SDGs and how they are communicating SDGs to stakeholders and consumers, focusing on the use of green marketing and social media platforms. To close the literature gap on SDG communication on social media platforms, the study analyses the use of Facebook, YouTube, and LinkedIn by the 40 FTSE companies in communicating the SDGs. The aim is to understand if the businesses are using these platforms to convey relevant content about sustainable goals, how they are doing that if, and how the customers react. The results show that companies are not appropriately communicating their action toward SDGs. It is recommended that companies revise and implement suitable social media marketing strategies, in order to spread awareness and resolve sustainability issues. Future research may extend the availability of data and close the literature gap.

Lo scopo della tesi è analizzare come le aziende comunicano i Sustainable Development Goals (SDGs) nei social media. I Sustainable Development Goals sono al centro dell’Agenda 2030. Il loro scopo è quello di eliminare la povertà, proteggere l’ambiente e combattere il cambiamento climatico. L’elaborato si focalizza sugli SDGs e sulle aziende, su come queste contribuiscono allo sviluppo sostenibile, come adattano le loro strategie e come comunicano le loro azioni, concentrandosi sull’uso di politiche di green marketing e campagne nei social media. Per colmare l’assenza di letteratura, lo studio analizza l’uso di Facebook, YouTube e LinkedIn per comunicare gli obiettivi sostenibili, in 40 aziende FTSE. Il fine è verificare se le aziende comunicano gli SDGs, in che modo li comunicano e come reagiscono i consumatori. I risultati evidenziano che le aziende non trasmettono le proprie azioni adeguatamente. È necessario che le imprese adottino piani di comunicazione appropriati, in modo da raggiungere consapevolmente gli obiettivi entro il 2030. Ricerche future sono necessarie per superare i limiti di questo studio, ampliare la letteratura e rafforzare la qualità dei dati.

How companies communicate the Sustainable Development Goals on social media: an analysis of FTSE 40 companies

SANDRONI, AGNESE
2021/2022

Abstract

Analysing how companies are conveying Sustainable Development Goals (SDGs) on social media is the aim of the thesis. The Sustainable Development Goals, at the heart of the 2030 Agenda, aim to reduce inequalities, spur economic growth, and tackle climate change. Specifically, the thesis focuses on SDGs, and how they are shaped around the world. The focus is on companies, how they can adapt their strategies for sustainable development, what is their contribution to SDGs and how they are communicating SDGs to stakeholders and consumers, focusing on the use of green marketing and social media platforms. To close the literature gap on SDG communication on social media platforms, the study analyses the use of Facebook, YouTube, and LinkedIn by the 40 FTSE companies in communicating the SDGs. The aim is to understand if the businesses are using these platforms to convey relevant content about sustainable goals, how they are doing that if, and how the customers react. The results show that companies are not appropriately communicating their action toward SDGs. It is recommended that companies revise and implement suitable social media marketing strategies, in order to spread awareness and resolve sustainability issues. Future research may extend the availability of data and close the literature gap.
2021
2023-02-11
How companies communicate the Sustainable Development Goals on social media: an analysis of FTSE 40 companies
Lo scopo della tesi è analizzare come le aziende comunicano i Sustainable Development Goals (SDGs) nei social media. I Sustainable Development Goals sono al centro dell’Agenda 2030. Il loro scopo è quello di eliminare la povertà, proteggere l’ambiente e combattere il cambiamento climatico. L’elaborato si focalizza sugli SDGs e sulle aziende, su come queste contribuiscono allo sviluppo sostenibile, come adattano le loro strategie e come comunicano le loro azioni, concentrandosi sull’uso di politiche di green marketing e campagne nei social media. Per colmare l’assenza di letteratura, lo studio analizza l’uso di Facebook, YouTube e LinkedIn per comunicare gli obiettivi sostenibili, in 40 aziende FTSE. Il fine è verificare se le aziende comunicano gli SDGs, in che modo li comunicano e come reagiscono i consumatori. I risultati evidenziano che le aziende non trasmettono le proprie azioni adeguatamente. È necessario che le imprese adottino piani di comunicazione appropriati, in modo da raggiungere consapevolmente gli obiettivi entro il 2030. Ricerche future sono necessarie per superare i limiti di questo studio, ampliare la letteratura e rafforzare la qualità dei dati.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12075/11849