This thesis aims to explore and analyse the multifaceted dimensions of internationalization, delving into its various aspects, challenges, and implications for businesses operating across national borders. The research methodology encompasses a comprehensive literature review and it further examines the different modes of international market entry. It explores the advantages and disadvantages of the process and highlights the different concepts of Internationalization speed. The concept of a global mind-set has emerged as a crucial factor in this work, influencing firms' ability to navigate the complexities of internationalization successfully. In fact, in the second part, this thesis aims to examine the relationship between global mind-set and internationalization performance. The analysis underlines the importance of cultural intelligence, and it explores the effect of cultural intelligence on the relationship between international marketing mix adaptation and performance. In conclusion, this thesis advances our understanding of the relationship between global mind-set and internationalization performance through a case study analysis of Bs Service company which is a Marche-based company that has specialized in the production of vacuum systems and cooktops, an organization with a strong OEM approach and an global vision.

Questa tesi si propone di esplorare e analizzare le molteplici dimensioni dell'internazionalizzazione, approfondendone i vari aspetti, le sfide e le implicazioni per le imprese che operano oltre i confini nazionali. La metodologia di ricerca comprende un'ampia rassegna della letteratura ed esamina inoltre le diverse modalità di ingresso nei mercati internazionali. Esplora i vantaggi e gli svantaggi del processo ed evidenzia i diversi concetti di velocità di internazionalizzazione. Il concetto di avere una global vision è emerso come fattore cruciale in questo lavoro, influenzando la capacità delle imprese di navigare con successo nelle complessità dell'internazionalizzazione. Nella seconda parte, infatti, questa tesi si propone di esaminare la relazione tra una global vision e la performance dell'internazionalizzazione. L'analisi sottolinea l'importanza dell'intelligenza culturale ed esplora l'effetto dell'intelligenza culturale sulla relazione tra l'adattamento del marketing mix internazionale e la performance. . In conclusione, la tesi approfondisce la comprensione della relazione tra global vision ed export performance attraverso l'analisi di un caso di studio aziendale riguardante la Bs Service, un'azienda marchigiana specializzata nella produzione di sistemi di aspirazione e piani di cottura, un'organizzazione con un forte approccio OEM e una visione globale.

INTERNATIONALIZATION, SPEED, PERFORMANCE AND GLOBAL MINDSET

BAROCCI, ANDREA
2022/2023

Abstract

This thesis aims to explore and analyse the multifaceted dimensions of internationalization, delving into its various aspects, challenges, and implications for businesses operating across national borders. The research methodology encompasses a comprehensive literature review and it further examines the different modes of international market entry. It explores the advantages and disadvantages of the process and highlights the different concepts of Internationalization speed. The concept of a global mind-set has emerged as a crucial factor in this work, influencing firms' ability to navigate the complexities of internationalization successfully. In fact, in the second part, this thesis aims to examine the relationship between global mind-set and internationalization performance. The analysis underlines the importance of cultural intelligence, and it explores the effect of cultural intelligence on the relationship between international marketing mix adaptation and performance. In conclusion, this thesis advances our understanding of the relationship between global mind-set and internationalization performance through a case study analysis of Bs Service company which is a Marche-based company that has specialized in the production of vacuum systems and cooktops, an organization with a strong OEM approach and an global vision.
2022
2023-07-15
INTERNATIONALIZATION, SPEED, PERFORMANCE AND GLOBAL MINDSET
Questa tesi si propone di esplorare e analizzare le molteplici dimensioni dell'internazionalizzazione, approfondendone i vari aspetti, le sfide e le implicazioni per le imprese che operano oltre i confini nazionali. La metodologia di ricerca comprende un'ampia rassegna della letteratura ed esamina inoltre le diverse modalità di ingresso nei mercati internazionali. Esplora i vantaggi e gli svantaggi del processo ed evidenzia i diversi concetti di velocità di internazionalizzazione. Il concetto di avere una global vision è emerso come fattore cruciale in questo lavoro, influenzando la capacità delle imprese di navigare con successo nelle complessità dell'internazionalizzazione. Nella seconda parte, infatti, questa tesi si propone di esaminare la relazione tra una global vision e la performance dell'internazionalizzazione. L'analisi sottolinea l'importanza dell'intelligenza culturale ed esplora l'effetto dell'intelligenza culturale sulla relazione tra l'adattamento del marketing mix internazionale e la performance. . In conclusione, la tesi approfondisce la comprensione della relazione tra global vision ed export performance attraverso l'analisi di un caso di studio aziendale riguardante la Bs Service, un'azienda marchigiana specializzata nella produzione di sistemi di aspirazione e piani di cottura, un'organizzazione con un forte approccio OEM e una visione globale.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
TESI BAROCCI ANDREA.pdf

accesso aperto

Descrizione: TESI COMPLETA DI FRONTESPIZIO, BAROCCI ANDREA, TITOLO TESI : INTERNATIONALIZATION, SPEED, PERFORMANCE AND GLOBAL MINDSET
Dimensione 1.07 MB
Formato Adobe PDF
1.07 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12075/13706