Peer Assessment (PA) is a formative assessment practice that leverages assessment to create an active and meaningful learning environment. The hypothesis is that the PA, even within a Degree Course in Rehabilitation Health Professions, can contribute to supporting the knowledge network, the creation of skills and clinical reasoning, positively impacting the entire teaching process. In this regard, a pilot study was tested on a sample of 14 students of an Italian PA model called IMPROVe (Serbati and Grion, 2019), in the context of a teaching course in the three-year degree course in Speech Therapy at the UNIVPM.
Il Peer Assessment (PA) è una pratica di valutazione formativa che sfrutta la valutazione tra pari per la creazione di un ambiente di apprendimento attivo e significativo. L’ipotesi del presente lavoro è che il PA nell’ambito di un Corso di Laurea delle Professioni Sanitarie della Riabilitazione possa contribuire a supportare la rete di conoscenze, la creazione delle competenze e le abilità di ragionamento clinico, impattando positivamente su tutto il processo di insegnamento/apprendimento. A tal proposito è stato sperimentato uno studio pilota su un campione di 14 studenti di un modello italiano di PA denominato IMPROVe (Serbati e Grion, 2019), nel contesto di un Insegnamento del Corso di Laurea Triennale in Logopedia dell’UNIVPM.
Fattibilità e impatto del Peer Assessment tra studenti universitari del Corso di Laurea Triennale in Logopedia: uno studio pilota.
IACUCCI, DILETTA
2022/2023
Abstract
Peer Assessment (PA) is a formative assessment practice that leverages assessment to create an active and meaningful learning environment. The hypothesis is that the PA, even within a Degree Course in Rehabilitation Health Professions, can contribute to supporting the knowledge network, the creation of skills and clinical reasoning, positively impacting the entire teaching process. In this regard, a pilot study was tested on a sample of 14 students of an Italian PA model called IMPROVe (Serbati and Grion, 2019), in the context of a teaching course in the three-year degree course in Speech Therapy at the UNIVPM.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
| 
									
										
										
										
										
											
												
												
												    
												
											
										
									
									
										
										
											Iacucci Diletta_tesi.pdf
										
																				
									
										
											 Open Access dal 24/10/2025 
											Descrizione: Tesi senza frontespizio
										 
									
									
									
									
									
									
									
										Dimensione
										1.17 MB
									 
									
										Formato
										Adobe PDF
									 
										
										
								 | 
								1.17 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri | 
I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/20.500.12075/15134