The objective of this survey is to be able to demonstrate how much difference there is between real and perceived risk, try to understand the reasons for it, and provide a set of directions for better training provision. The survey was divided into 3 different phases that occupied between design, provision and data analysis about 8 months between May 2022 and December 2022. The survey consisted of 3 phases: 1) composition of a single class for a total of 35 workers. taking them proportionally to the total number of workers in the individual 3 companies considered. 2) provision of training, after 1 month a check was made of how much they remembered, thus establishing how effective the training provisioned had been, 3) provision of a second training with psychological supports, interactions and stimulation/reinforcement, after 1 month a new check was made of how much they remembered, thus establishing how effective the second training provisioned had been.

L’obiettivo della presente indagine è quello di riuscire a dimostrare quanta differenza ci sia tra rischio reale e rischio percepito, cercare di comprenderne i motivi e fornire una serie di indicazioni per una migliore erogazione della formazione. L’indagine è stata divisa in 3 fasi diverse che hanno occupato tra progettazione, erogazione e analisi dei dati circa 8 mesi tra Maggio 2022 e Dicembre 2022. L’indagine si compone di 3 fasi: 1) composizione di una classe unica per un totale di 35 lavoratori. prelevandoli in maniera proporzionale al numero totale di lavoratori nelle singole 3 aziende prese in considerazione. 2) erogazione della formazione, dopo 1 mese è stata effettuata una verifica di quanto ricordassero, stabilendo in questo modo quanto fosse stata efficace la formazione erogata, 3) erogazione di una seconda formazione con supporti psicologici, interazioni e stimoli/rinforzi, dopo 1 mese è stata effettuata una nuova verifica di quanto ricordassero, stabilendo in questo modo quanto fosse stata efficace la seconda formazione erogata.

LA PERCEZIONE DEL RISCHIO NEI LUOGHI DI LAVORO: UN NUOVO APPROCCIO ALLA PROGETTAZIONE DELLA FORMAZIONE

CUPIDO, ANDREA
2022/2023

Abstract

The objective of this survey is to be able to demonstrate how much difference there is between real and perceived risk, try to understand the reasons for it, and provide a set of directions for better training provision. The survey was divided into 3 different phases that occupied between design, provision and data analysis about 8 months between May 2022 and December 2022. The survey consisted of 3 phases: 1) composition of a single class for a total of 35 workers. taking them proportionally to the total number of workers in the individual 3 companies considered. 2) provision of training, after 1 month a check was made of how much they remembered, thus establishing how effective the training provisioned had been, 3) provision of a second training with psychological supports, interactions and stimulation/reinforcement, after 1 month a new check was made of how much they remembered, thus establishing how effective the second training provisioned had been.
2022
2023-11-10
RISK PERCEPTION IN THE WORKPLACE: A NEW APPROACH TO TRAINING DESIGN
L’obiettivo della presente indagine è quello di riuscire a dimostrare quanta differenza ci sia tra rischio reale e rischio percepito, cercare di comprenderne i motivi e fornire una serie di indicazioni per una migliore erogazione della formazione. L’indagine è stata divisa in 3 fasi diverse che hanno occupato tra progettazione, erogazione e analisi dei dati circa 8 mesi tra Maggio 2022 e Dicembre 2022. L’indagine si compone di 3 fasi: 1) composizione di una classe unica per un totale di 35 lavoratori. prelevandoli in maniera proporzionale al numero totale di lavoratori nelle singole 3 aziende prese in considerazione. 2) erogazione della formazione, dopo 1 mese è stata effettuata una verifica di quanto ricordassero, stabilendo in questo modo quanto fosse stata efficace la formazione erogata, 3) erogazione di una seconda formazione con supporti psicologici, interazioni e stimoli/rinforzi, dopo 1 mese è stata effettuata una nuova verifica di quanto ricordassero, stabilendo in questo modo quanto fosse stata efficace la seconda formazione erogata.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12075/15607