This paper explores how LEGO achieved great success in the toy market. It first introduces the history of LEGO and how its brand has become known worldwide, especially for the values it represents. Later, it presents the marketing strategies that have allowed the company to gain an advantage over its competitors. These strategies are not always optimal, as the text shows that if they are not applied diligently, they risk compromising the entire company. In conclusion,is analyzed the most important strategy adopted by LEGO, Customer Centricity. The advantages of this strategy are explained, as well as how LEGO has managed to make its customers an important part of the company.

L'elaborato esplora come la LEGO abbia ottenuto grande successo nel mercato dei giocattoli. Viene prima introdotta la storia della LEGO, e come il suo brand sia riuscito ad essere conosciuto in tutto il mondo soprattutto per i valori che porta con sé. Successivamente vengono introdotte le strategie di marketing che hanno permesso all'azienda di ottenere un vantaggio sulle competitor. Non sempre queste strategie si rivelano ottimali, nel testo viene infatti mostrato che se non vengono applicate diligentemente rischiano di compromettere l'intera azienda. In conclusione viene analizzata la strategia più importante adottata dalla LEGO, la Costumer Centricity. Vengono spiegati i vantaggi di questa strategia e come la LEGO sia riuscita a rendere i suoi clienti una parte importante dell'azienda.

Brand LEGO: tra Innovazione e Customer Centricity

MAULONI, GIUSEPPE
2023/2024

Abstract

This paper explores how LEGO achieved great success in the toy market. It first introduces the history of LEGO and how its brand has become known worldwide, especially for the values it represents. Later, it presents the marketing strategies that have allowed the company to gain an advantage over its competitors. These strategies are not always optimal, as the text shows that if they are not applied diligently, they risk compromising the entire company. In conclusion,is analyzed the most important strategy adopted by LEGO, Customer Centricity. The advantages of this strategy are explained, as well as how LEGO has managed to make its customers an important part of the company.
2023
2024-07-19
Brand LEGO: between innovation and Customer Centricity
L'elaborato esplora come la LEGO abbia ottenuto grande successo nel mercato dei giocattoli. Viene prima introdotta la storia della LEGO, e come il suo brand sia riuscito ad essere conosciuto in tutto il mondo soprattutto per i valori che porta con sé. Successivamente vengono introdotte le strategie di marketing che hanno permesso all'azienda di ottenere un vantaggio sulle competitor. Non sempre queste strategie si rivelano ottimali, nel testo viene infatti mostrato che se non vengono applicate diligentemente rischiano di compromettere l'intera azienda. In conclusione viene analizzata la strategia più importante adottata dalla LEGO, la Costumer Centricity. Vengono spiegati i vantaggi di questa strategia e come la LEGO sia riuscita a rendere i suoi clienti una parte importante dell'azienda.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12075/18408