This thesis examines vocal self-awareness in speech therapy students at the Polytechnic University of Marche, analyzing how voice education impacts the perception, awareness, representation, and classification of one’s own voice. The study highlights the crucial role of training in enhancing the ability to recognize vocal characteristics and identify potential dysfunctions, which is essential for a conscious and professional use of the voice.
Questa tesi esamina la consapevolezza vocale negli studenti di Logopedia dell’Università Politecnica delle Marche, analizzando come l’insegnamento della voce influisca sulla percezione, consapevolezza, rappresentazione e classificazione della propria voce. Lo studio evidenzia il ruolo cruciale della formazione nel migliorare la capacità di riconoscere le caratteristiche vocali e identificare potenziali disfunzioni, fondamentale per un uso consapevole e professionale della voce.
La consapevolezza della propria voce: Studio sugli Studenti dei Corsi di Laurea di Logopedia dell'Università Politecnica delle Marche.
FERRETTI, VALERIA
2023/2024
Abstract
This thesis examines vocal self-awareness in speech therapy students at the Polytechnic University of Marche, analyzing how voice education impacts the perception, awareness, representation, and classification of one’s own voice. The study highlights the crucial role of training in enhancing the ability to recognize vocal characteristics and identify potential dysfunctions, which is essential for a conscious and professional use of the voice.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Tesi Valeria Ferretti PDFA.pdf
embargo fino al 08/11/2027
Dimensione
40.04 MB
Formato
Adobe PDF
|
40.04 MB | Adobe PDF |
I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/20.500.12075/19649