This thesis examines the design and implementation of two automotive glass production projects at the Redditch (UK) and Wesel (DE) plants of the NSG Group, initiated to meet the demand for new rooflights. The production processes are described, divided into primary operations (float glass), secondary operations (curving, tempering, lamination), and tertiary operations (gluing, assembly). The design approach is based on feasibility analysis (VA-FS) and manufacturing requirement specifications (MRS), definition of basic design specifications (BDS), and drafting of technical specifications (TS), with particular attention to layout optimization and integration of robotic cells. 3D simulations helped reduce bottlenecks, improve efficiency, and enable more precise planning of operations. The final cycle times reached were 205 [s] for Redditch and 194 [s] for Wesel, in line with initial objectives. The thesis highlights the importance of structured methodologies in addressing challenges related to operational efficiency, product quality, and management of design variables, ensuring the realization of high-performance plants and fail-safe systems.
Questa tesi esamina la progettazione e implementazione di due progetti di produzione di vetro per autoveicoli presso gli stabilimenti di Redditch (Regno Unito) e Wesel (Germania) del Gruppo NSG, avviati per soddisfare la richiesta di nuovi rooflight. Vengono descritti i processi di produzione, suddivisi in operazioni primarie (vetro float), secondarie (curvatura, tempra, laminazione) e terziarie (incollaggio, assemblaggio). L'approccio progettuale si basa sulla comprensione dell'analisi di fattibilità (VA-FS) e della manufacturing requirement specification (MRS), definizione delle basic design specifications (BDS) e stesura delle specifiche tecniche (TS), con particolare attenzione all’ottimizzazione dei layout e all’integrazione di celle robotizzate. Le simulazioni 3D hanno ridotto colli di bottiglia, migliorato l’efficienza e consentito una pianificazione più precisa delle operazioni. I tempi di ciclo finali raggiunti sono stati di 205 [s] per Redditch e 194 [s] per Wesel, in linea con gli obiettivi iniziali. La tesi sottolinea l'importanza di metodologie strutturate per affrontare le sfide relative all’efficienza operativa, alla qualità del prodotto e alla gestione delle variabili progettuali, assicurando la realizzazione di impianti ad alte prestazioni e sistemi fail-safe.
Integrazione delle Simulazioni 3D e Validazione delle Prestazioni tramite KPI nel Commissioning di Macchinari per la Produzione di Vetro Automobilistico presso Pilkington Italia spa
MONTEMURRO, MATTEO
2023/2024
Abstract
This thesis examines the design and implementation of two automotive glass production projects at the Redditch (UK) and Wesel (DE) plants of the NSG Group, initiated to meet the demand for new rooflights. The production processes are described, divided into primary operations (float glass), secondary operations (curving, tempering, lamination), and tertiary operations (gluing, assembly). The design approach is based on feasibility analysis (VA-FS) and manufacturing requirement specifications (MRS), definition of basic design specifications (BDS), and drafting of technical specifications (TS), with particular attention to layout optimization and integration of robotic cells. 3D simulations helped reduce bottlenecks, improve efficiency, and enable more precise planning of operations. The final cycle times reached were 205 [s] for Redditch and 194 [s] for Wesel, in line with initial objectives. The thesis highlights the importance of structured methodologies in addressing challenges related to operational efficiency, product quality, and management of design variables, ensuring the realization of high-performance plants and fail-safe systems.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12075/20279