The subject of this thesis is a system for acquiring vibrations present at various points on the body and inside the cabin of a vehicle equipped with an internal combustion engine. The vibration, generated by the engine and transmitted into the cabin, can be analyzed by extracting its signal and studied to develop effective solutions that minimize its negative impact on both the health and comfort of the driver and passengers in public and private vehicles. Data collection and processing follow a specific protocol, which may vary from one analysis to another. The main objective of this study is to establish a standardized methodology for analyzing these vibrations in a motor vehicle and subsequently extend it to other types of vehicles.
L’oggetto di studio di questa tesi è un sistema di acquisizione delle vibrazioni presenti in vari punti della carrozzeria e dell’abitacolo di un veicolo dotato di motore a combustione interna. La vibrazione, prodotta dal motore, e riversata all’interno dell’abitacolo, può essere analizzata, traendone il segnale, e studiata, per poi elaborare soluzioni efficaci, che consentono di minimizzare l’impatto negativo che questa può avere, sia sulla salute, che sul comfort del conducente, o dei passeggeri, in mezzi pubblici e privati. La raccolta dei dati e l’elaborazione di questi segue un protocollo, che può certamente differenziarsi da analisi ad analisi, e lo scopo principale dello studio qui proposto, è quello di definire un modus operandi, valido per poter analizzare queste vibrazioni in un veicolo a motore, e per poi poterlo estendere ad altri veicoli, di diverse tipologie.
Studio e implementazione con scheda SensorTile.box di un sistema di acquisizione di grandezze inerziali all'interno dell'abitacolo di un veicolo
FELICETTI, MANUEL
2023/2024
Abstract
The subject of this thesis is a system for acquiring vibrations present at various points on the body and inside the cabin of a vehicle equipped with an internal combustion engine. The vibration, generated by the engine and transmitted into the cabin, can be analyzed by extracting its signal and studied to develop effective solutions that minimize its negative impact on both the health and comfort of the driver and passengers in public and private vehicles. Data collection and processing follow a specific protocol, which may vary from one analysis to another. The main objective of this study is to establish a standardized methodology for analyzing these vibrations in a motor vehicle and subsequently extend it to other types of vehicles.File | Dimensione | Formato | |
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Descrizione: Studio e implementazione con scheda
SensorTile.box di un sistema di acquisizione di
grandezze inerziali all'interno dell'abitacolo di un
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https://hdl.handle.net/20.500.12075/21089