The aim of the thesis is to find possible strategies to restart the tourism sector, and in particular a tourist destination, after the crisis that devastated not only Italy but also the whole world. We decided to start it all, talking about the launch of a new product, to then broaden the discussion with the various price policies, focusing in particular on the price policies and the various strategies connected to it. The last chapter contains the various aspects of tourism and territorial marketing. Various aspects are discussed regarding the tourist destination, destination marketing and the different strategies (in particular pricing) that can be implemented to restart the sector after the crisis due to COVID-19.
Lo scopo della tesi è di trovare delle possibili strategie per far ripartire il settore del turismo, e in particolare di una destinazione turistica, dopo la crisi che ha devastato non solo l'Italia ma anche il mondo intero. Abbiamo deciso di iniziare il tutto, parlando del lancio di un nuovo prodotto, per poi ampliare il discorso con le varie politiche di prezzo, soffermandoci particolarmente sulle politiche di prezzo e le varie strategie ad essa connesse. L'ultimo capitolo contiene invece i vari aspetti del marketing turistico e territoriale. Vengono argomentati vari aspetti riguardo la destinazione turistica, il marketing della destinazione e le diverse strategie (in particolare il pricing) da poter attuare per far ripartire il settore dopo la crisi dovuta al COVID-19
STRATEGIE DI RILANCIO DEL TURISMO E POLITICHE DEI PREZZI IN ERA COVID-19
DURANTI, LORENZO
2019/2020
Abstract
The aim of the thesis is to find possible strategies to restart the tourism sector, and in particular a tourist destination, after the crisis that devastated not only Italy but also the whole world. We decided to start it all, talking about the launch of a new product, to then broaden the discussion with the various price policies, focusing in particular on the price policies and the various strategies connected to it. The last chapter contains the various aspects of tourism and territorial marketing. Various aspects are discussed regarding the tourist destination, destination marketing and the different strategies (in particular pricing) that can be implemented to restart the sector after the crisis due to COVID-19.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12075/2367