This thesis focuses upon the management processes that take place because of mechanical modifications developed on robotised system and the relative communication to customers. It is the result of an internship performed within a company that supplies automatic systems for the management of unit-dose medications within hospitals. The project goals were to study and test the mechanical modifications of a robotic system and to standardise the process of customer communication. Respectively, the first objective was to find the best solution to optimise the function of the machinery both on site and in production. While the second objective was derived from the need to trace and communicate alterations made to the machinery in the best possible ways. The research and the solution were accomplished with the aid of CAD (Computer-Aided Design) and managed with Product Lifecycle Management (PLM) software. In order to explain the research in the best possible way, this study shows a detailed description of the mechanical function of an automated system. The objectives of this thesis were achieved through various steps and with collaboration within the company team. As far as mechanical optimisation was concerned, a first phase of research was implemented following a reported problem found in the machine. After which, tests were made in order to validate the conceived solution. In regard to the standardization of customer communication, the solution of the technical-bulletin management (an instrument for communicating updates to customers) was found after a company meeting. The results show that although some processes are still under evaluation and not yet concluded, the mechanical optimization made by the author provided feasibility to the solution studied. In addition, the process of customer communication took place through the standardisation of three kinds of technical bulletins that correspond to three types of urgency levels in communication issues.

La tesi si focalizza sulla gestione del processo che avviene a seguito di modifiche meccaniche apportate su un sistema robotizzato e delle relative comunicazioni ai clienti. La trattazione è il risultato di un tirocinio avvenuto all’interno di un’azienda che fornisce sistemi automatici per la gestione di farmaci in formato monodose all’interno di ospedali. Gli obiettivi del progetto sono stati di studiare e testare modifiche meccaniche ad un sistema robotico e di standardizzare il processo di comunicazione al cliente. Rispettivamente, il primo obiettivo viene dal bisogno di trovare la soluzione migliore per ottimizzare e migliorare le prestazioni delle macchine a campo e di quelle in produzione. Mentre il secondo obiettivo nasce dalla necessità di tracciare e di comunicare al meglio al cliente le migliorie apportate alle macchine a campo. La ricerca delle soluzioni è avvenuta per mezzo di un software CAD (Computer-Aided Design) e gestite tramite il software di Product Lifecycle Management (PLM). Al fine di spiegare al meglio il lavoro svolto, l’elaborato mostra una descrizione dettagliata del funzionamento meccanico del sistema automatizzato. Gli obiettivi della tesi sono avvenuti attraverso diversi step e attraverso la collaborazione interna al team aziendale. In particolare, per la modifica meccanica una prima fase di studio è avvenuta a seguito della segnalazione di un problema riscontrato nella macchina. In seguito, dei test a campo della soluzione sono stati svolti per validare la soluzione pensata. Per quanto riguarda la standardizzazione della comunicazione ai clienti, la soluzione della gestione dei bollettini tecnici (strumento usato per comunicare aggiornamenti ai clienti) è avvenuta a seguito di riunioni interne all’azienda. In conclusione, sebbene determinati processi siano ancora sottovalutazione e non concluse, le modifiche meccaniche studiate dal sottoscritto hanno portato alla fattibilità della soluzione trovata. Il processo di comunicazione ai clienti è avvenuto attraverso la stesura standardizzata di tre tipi di bollettini tecnici, i quali corrispondono a tre tipi di livelli di urgenza del problema da comunicare.

Sviluppo e validazione di un sistema automatizzato per la gestione del farmaco in dose unitaria e standardizzazione delle relative comunicazioni verso i clienti

BONIFACIO, FRANCESCO ALESSANDRO
2019/2020

Abstract

This thesis focuses upon the management processes that take place because of mechanical modifications developed on robotised system and the relative communication to customers. It is the result of an internship performed within a company that supplies automatic systems for the management of unit-dose medications within hospitals. The project goals were to study and test the mechanical modifications of a robotic system and to standardise the process of customer communication. Respectively, the first objective was to find the best solution to optimise the function of the machinery both on site and in production. While the second objective was derived from the need to trace and communicate alterations made to the machinery in the best possible ways. The research and the solution were accomplished with the aid of CAD (Computer-Aided Design) and managed with Product Lifecycle Management (PLM) software. In order to explain the research in the best possible way, this study shows a detailed description of the mechanical function of an automated system. The objectives of this thesis were achieved through various steps and with collaboration within the company team. As far as mechanical optimisation was concerned, a first phase of research was implemented following a reported problem found in the machine. After which, tests were made in order to validate the conceived solution. In regard to the standardization of customer communication, the solution of the technical-bulletin management (an instrument for communicating updates to customers) was found after a company meeting. The results show that although some processes are still under evaluation and not yet concluded, the mechanical optimization made by the author provided feasibility to the solution studied. In addition, the process of customer communication took place through the standardisation of three kinds of technical bulletins that correspond to three types of urgency levels in communication issues.
2019
2020-07-22
Development and validation of an automatic system for unit dose drugs management and standardization of the related customer communications
La tesi si focalizza sulla gestione del processo che avviene a seguito di modifiche meccaniche apportate su un sistema robotizzato e delle relative comunicazioni ai clienti. La trattazione è il risultato di un tirocinio avvenuto all’interno di un’azienda che fornisce sistemi automatici per la gestione di farmaci in formato monodose all’interno di ospedali. Gli obiettivi del progetto sono stati di studiare e testare modifiche meccaniche ad un sistema robotico e di standardizzare il processo di comunicazione al cliente. Rispettivamente, il primo obiettivo viene dal bisogno di trovare la soluzione migliore per ottimizzare e migliorare le prestazioni delle macchine a campo e di quelle in produzione. Mentre il secondo obiettivo nasce dalla necessità di tracciare e di comunicare al meglio al cliente le migliorie apportate alle macchine a campo. La ricerca delle soluzioni è avvenuta per mezzo di un software CAD (Computer-Aided Design) e gestite tramite il software di Product Lifecycle Management (PLM). Al fine di spiegare al meglio il lavoro svolto, l’elaborato mostra una descrizione dettagliata del funzionamento meccanico del sistema automatizzato. Gli obiettivi della tesi sono avvenuti attraverso diversi step e attraverso la collaborazione interna al team aziendale. In particolare, per la modifica meccanica una prima fase di studio è avvenuta a seguito della segnalazione di un problema riscontrato nella macchina. In seguito, dei test a campo della soluzione sono stati svolti per validare la soluzione pensata. Per quanto riguarda la standardizzazione della comunicazione ai clienti, la soluzione della gestione dei bollettini tecnici (strumento usato per comunicare aggiornamenti ai clienti) è avvenuta a seguito di riunioni interne all’azienda. In conclusione, sebbene determinati processi siano ancora sottovalutazione e non concluse, le modifiche meccaniche studiate dal sottoscritto hanno portato alla fattibilità della soluzione trovata. Il processo di comunicazione ai clienti è avvenuto attraverso la stesura standardizzata di tre tipi di bollettini tecnici, i quali corrispondono a tre tipi di livelli di urgenza del problema da comunicare.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12075/2842