Recently, the topic of diversity related with inclusion has obtained high social importance, specially concerning ethnicity and gender identity. Inclusive marketing represent all the actions and behaviors to accomplish to improve an appropriate transmission of corporate's ideals about a particular social aspect linked with diversity. in this study we have provived defining and applicable informations to enable the full comprehension and the enormous reaction that inclusion could have on business image. Lastly, all these advices, have been confirmed thanks to some pratical examples carried out by global brands.
Recentemente, il tema della diversità relazionato all'inclusione, ha acquisito molto rilievo sociale, soprattutto in termini di etnia ed identità di genere. Il marketing inclusivo rappresenta tutte quelle azioni e comportamenti da porre in essere per favorire una corretta trasmissione degli ideali aziendali limitatamente ad un particolare tema di carattere sociale relazionato con la diversità. Ciò che si è cercato di compiere all'interno di questo studio è stato sensibilizzare, coinvolgere ed informare in merito ad aspetti spesso sottovalutati dalle imprese stesse. Sono state fornite informazioni di carattere definitorio ed applicativo per permettere la piena comprensione e l'enorme impatto che l'inclusione potrebbe avere sull'immagine aziendale. Il tutto è stato infine avvalorato da una serie di esempi pratici realizzati da brand di interesse globale.
MARKETING INCLUSIVO
FRANCO, ALESSANDRO
2020/2021
Abstract
Recently, the topic of diversity related with inclusion has obtained high social importance, specially concerning ethnicity and gender identity. Inclusive marketing represent all the actions and behaviors to accomplish to improve an appropriate transmission of corporate's ideals about a particular social aspect linked with diversity. in this study we have provived defining and applicable informations to enable the full comprehension and the enormous reaction that inclusion could have on business image. Lastly, all these advices, have been confirmed thanks to some pratical examples carried out by global brands.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
TESI-Franco Alessandro-Marketing Inclusivo.pdf
Open Access dal 23/07/2024
Descrizione: Tesi Marketing Inclusivo Franco Alessandro
Dimensione
408.38 kB
Formato
Adobe PDF
|
408.38 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/20.500.12075/499