Internationalization is considered an essential condition for firms to grow in the long term in order to increase their productivity, though there are considerable risks and costs of this process. Since the beginning, internationalization of small and medium-sized enterprises (SMEs) it’s been considered as an important resource for countries’ import and export. From time to time, SMEs’ internationalization experienced several adjustments in order to keep up with the economic change and the advent of new technology. This study is made in order to understand better nowadays which manner is more appropriate with the E-commerce advent. E-commerce brings a new challenge and, of course, opportunities for large and small firms. The research aims to understand a better solution that, in my case, German company allMri, has to take in order to enlarge its market in Eu. AllMri is a retailer’s company which mostly used its own e-commerce to sell magnetic resonance imaging (MRI) accessories. The market of Mri accessories is perceived to be a niche market where in Germany, allMri holds 10%. In other words, I have to evaluate the chance that a German company has to get into the Eu market and succeed in it.

L’internazionalizzazione è considerata un requisito essenziale per la crescita a lungo termine dell’azienda e per incrementare la propria produttività; anche se ci sono considerevoli costi e rischi in questo processo. Sin dai primi anni, l’internazionalizzazione delle piccole-medie imprese (PMI) è stata considerata come una risorsa importante per l’import e l’export dei paesi. Di tanto in tanto, l’internazionalizzazione delle PMI subisce dei cambiamenti che richiedono aggiornamenti a livello economico e tecnologico. L’obiettivo di questo studio è di capire qual è la modalità migliore di esportazione con l’avvento dell’e-commerce con le nuove sfide e nuove opportunità per le grandi e piccole imprese. La ricerca mira a comprendere le migliori soluzioni di internazionalizzazione, come nel caso aziendale AllMri che vuole ampliare il suo mercato in Europa. AllMri è un rivenditore tedesco che usa maggiormente l’e-commerce per vendere i prodotti per la risonanza magnetica. Il mercato di riferimento degli accessori per la RM è percepito come mercato di nicchia dove in Germania, AllMri ricopre il 10 %. In sintesi, lo scopo di questo lavoro è stato quello di valutare le varie possibilità che una PMI tedesca ha di riuscita nel mercato europeo ed italiano.

SVILUPPO COMMERCIALE ED ESPLORAZIONE DEL MERCATO ITALIANO PER ALLMRI GmbH

POLINI, ANDREA
2018/2019

Abstract

Internationalization is considered an essential condition for firms to grow in the long term in order to increase their productivity, though there are considerable risks and costs of this process. Since the beginning, internationalization of small and medium-sized enterprises (SMEs) it’s been considered as an important resource for countries’ import and export. From time to time, SMEs’ internationalization experienced several adjustments in order to keep up with the economic change and the advent of new technology. This study is made in order to understand better nowadays which manner is more appropriate with the E-commerce advent. E-commerce brings a new challenge and, of course, opportunities for large and small firms. The research aims to understand a better solution that, in my case, German company allMri, has to take in order to enlarge its market in Eu. AllMri is a retailer’s company which mostly used its own e-commerce to sell magnetic resonance imaging (MRI) accessories. The market of Mri accessories is perceived to be a niche market where in Germany, allMri holds 10%. In other words, I have to evaluate the chance that a German company has to get into the Eu market and succeed in it.
2018
2020-03-21
BUSINESS DEVELOPMENT AND EXPLORATION OF ITALIAN MARKET FOR ALLMRI GmbH
L’internazionalizzazione è considerata un requisito essenziale per la crescita a lungo termine dell’azienda e per incrementare la propria produttività; anche se ci sono considerevoli costi e rischi in questo processo. Sin dai primi anni, l’internazionalizzazione delle piccole-medie imprese (PMI) è stata considerata come una risorsa importante per l’import e l’export dei paesi. Di tanto in tanto, l’internazionalizzazione delle PMI subisce dei cambiamenti che richiedono aggiornamenti a livello economico e tecnologico. L’obiettivo di questo studio è di capire qual è la modalità migliore di esportazione con l’avvento dell’e-commerce con le nuove sfide e nuove opportunità per le grandi e piccole imprese. La ricerca mira a comprendere le migliori soluzioni di internazionalizzazione, come nel caso aziendale AllMri che vuole ampliare il suo mercato in Europa. AllMri è un rivenditore tedesco che usa maggiormente l’e-commerce per vendere i prodotti per la risonanza magnetica. Il mercato di riferimento degli accessori per la RM è percepito come mercato di nicchia dove in Germania, AllMri ricopre il 10 %. In sintesi, lo scopo di questo lavoro è stato quello di valutare le varie possibilità che una PMI tedesca ha di riuscita nel mercato europeo ed italiano.
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Descrizione: La ricerca mira a comprendere le migliori soluzioni d'internazionalizzazione, come nel caso aziendale AllMri che vuole ampliare il suo mercato in Europa.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12075/6255