This research study aimed to provide some insights to the company to help them to achieve the objective of cost reduction and profit maximization. During these last years, compare to the past, Indirect purchasing has started been considered as key function of the company as well as other business function able to perform a successful objective. Therefore, the objective of this study was to improve indirect purchasing inside the selected companies in the Marche region in Italy, by using a strategic purchasing. Specifically, we analysed how indirect purchasing improvement (dependent variable) would be possible through supply base reduction, supplier relationship management and organizational communication (independents variables). The empirical result, base on the sample size which consisted in 30 out of 40 professionals from various division of the company, stated that all the independent variable above mentioned has positive impact in indirect purchasing improvement in the selected companies. Some recommendations for future research are also provided.
Questo studio di ricerca mirava a fornire alcuni spunti alle aziende per aiutarle a raggiungere l'obiettivo della riduzione dei costi e della massimizzazione dei profitti. In questi ultimi anni, rispetto al passato, si è iniziato a considerare l'acquisto indiretto come funzione chiave dell'azienda e come altra funzione aziendale in grado di realizzare un obiettivo di successo. L'obiettivo di questo studio è stato quindi quello di migliorare gli acquisti indiretti all'interno delle aziende selezionate nelle Marche in Italia, tramite acquisti strategici. In particolare, abbiamo analizzato come il miglioramento degli acquisti indiretti (variabile dipendente) sarebbe stato possibile attraverso la riduzione della base di fornitura, la gestione dei rapporti con i fornitori e la comunicazione organizzativa (variabili indipendenti). Il risultato empirico, basato su un campione costituito da trenta a quaranta professionisti di varie divisioni aziendali, ha mostrato che tutte le variabili indipendenti di cui sopra hanno un impatto positivo nel miglioramento degli acquisti indiretti nelle aziende selezionate. Sono inoltre fornite alcune raccomandazioni per le ricerche future.
L'IMPATTO DEGLI ACQUISTI STRATEGICI SUL MIGLIORAMENTO DEGLI ACQUISTI INDIRETTI
GUIMFACK, DONALD ULRICH
2018/2019
Abstract
This research study aimed to provide some insights to the company to help them to achieve the objective of cost reduction and profit maximization. During these last years, compare to the past, Indirect purchasing has started been considered as key function of the company as well as other business function able to perform a successful objective. Therefore, the objective of this study was to improve indirect purchasing inside the selected companies in the Marche region in Italy, by using a strategic purchasing. Specifically, we analysed how indirect purchasing improvement (dependent variable) would be possible through supply base reduction, supplier relationship management and organizational communication (independents variables). The empirical result, base on the sample size which consisted in 30 out of 40 professionals from various division of the company, stated that all the independent variable above mentioned has positive impact in indirect purchasing improvement in the selected companies. Some recommendations for future research are also provided.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Master Thesis IEC-R.pdf
Open Access dal 06/06/2022
Descrizione: This research study aimed to provide some insights to the company to help them to achieve the objective of cost reduction and profit maximization.
Dimensione
1.48 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.48 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/20.500.12075/6762