With the continuous diffusion of online social networks, it is increasingly topical to talk about different "communities" of users. Starting from this idea, important analyses can be done on users who link those communities together, namely "bridge" users. This research topic can be extended to the increasingly current concept of "influencers", i.e., a person who, having lots of followers, exert a kind of influence on other users. Being able to find those types of users in any social network, even automatically, would be a good starting point for future applications and frameworks. In this thesis, we describe two researches done on the Yelp's public dataset. The first one defines and analyzes the concept of "k-bridge", i.e., a user that connects k communities of users in a social network. The second one focuses on a hot topic for review sharing platforms, like Yelp, namely negative reviews. Both these researches are strictly connected because both of them refer to the concept of k-bridge, explaining how this type of users are important in the information transmission in the network and in the influence exerted on other users.

Con il continuo diffondersi dei social network online è sempre più attuale parlare di differenti "comunità" di utenti. Partendo da questa idea, importanti analisi possono essere fatte riguardo gli utenti che collegano tali comunità tra loro, ovvero gli utenti "bridge". Questo argomento di ricerca può essere esteso al sempre più attuale concetto di "influencer", ovvero una persona che, avendo moltissimi follower, esercita una sorta di influenza sugli altri utenti. Riuscire a trovare questi tipi di utenti in una qualsiasi social network, anche automaticamente, risulterebbe un buon punto di partenza per lavori e framework futuri. In questa tesi vengono presentate due ricerche fatte usando il dataset pubblico di Yelp. La prima definisce e analizza il concetto di "k-bridge", ovvero un utente che connette k differenti comunità di utenti in una social network. La seconda si concentra su un tema caldo delle piattaforme di condivisione di recensioni come Yelp, cioè le recensioni negative. Entrambe le ricerche sono strettamente collegate in quanto fanno sempre riferimento al concetto di k-bridge, spiegando come questo tipo di utenti sono importanti per la trasmissione di informazioni nella rete e nell’influenza esercitata sugli altri utenti.

Analisi degli utenti bridge e delle review negative in Yelp

CORRADINI, ENRICO
2018/2019

Abstract

With the continuous diffusion of online social networks, it is increasingly topical to talk about different "communities" of users. Starting from this idea, important analyses can be done on users who link those communities together, namely "bridge" users. This research topic can be extended to the increasingly current concept of "influencers", i.e., a person who, having lots of followers, exert a kind of influence on other users. Being able to find those types of users in any social network, even automatically, would be a good starting point for future applications and frameworks. In this thesis, we describe two researches done on the Yelp's public dataset. The first one defines and analyzes the concept of "k-bridge", i.e., a user that connects k communities of users in a social network. The second one focuses on a hot topic for review sharing platforms, like Yelp, namely negative reviews. Both these researches are strictly connected because both of them refer to the concept of k-bridge, explaining how this type of users are important in the information transmission in the network and in the influence exerted on other users.
2018
2019-10-28
Investigating bridge users and negative reviews in Yelp
Con il continuo diffondersi dei social network online è sempre più attuale parlare di differenti "comunità" di utenti. Partendo da questa idea, importanti analisi possono essere fatte riguardo gli utenti che collegano tali comunità tra loro, ovvero gli utenti "bridge". Questo argomento di ricerca può essere esteso al sempre più attuale concetto di "influencer", ovvero una persona che, avendo moltissimi follower, esercita una sorta di influenza sugli altri utenti. Riuscire a trovare questi tipi di utenti in una qualsiasi social network, anche automaticamente, risulterebbe un buon punto di partenza per lavori e framework futuri. In questa tesi vengono presentate due ricerche fatte usando il dataset pubblico di Yelp. La prima definisce e analizza il concetto di "k-bridge", ovvero un utente che connette k differenti comunità di utenti in una social network. La seconda si concentra su un tema caldo delle piattaforme di condivisione di recensioni come Yelp, cioè le recensioni negative. Entrambe le ricerche sono strettamente collegate in quanto fanno sempre riferimento al concetto di k-bridge, spiegando come questo tipo di utenti sono importanti per la trasmissione di informazioni nella rete e nell’influenza esercitata sugli altri utenti.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12075/7089