This thesis aims to study and deepen the issues related to the phenomenon of Branding, in particular that relating to the area under consideration, to analyze any issues and then propose sustainability policies, innovative and functional for the territory, which can increase its perceived value. The document will start from a compilation study on the phenomenon of the brand, what it is, how it works, what it applies to and how to proceed to analysis. It will consist of two sub - analysis or a quantitative and qualitative that will attempt to explain the current situation in the area under consideration and then move on to the last part where activities will be proposed that overall will go to define a sustainable policy to be used for the proper development of the territory.

Questa tesi ha lo scopo di studiare ed approfondire le tematiche legate al fenomeno del Branding, in particolare quello relativo alla zona presa in considerazione, di analizzare le eventuali problematiche e successivamente di proporre politiche di sostenibilità, innovative e funzionali per il territorio, che possano incrementare il suo valore percepito. Il documento partirà da uno studio compilativo sul fenomeno del brand, cos'è, come funziona, a cosa si applica e come per poi passare all'analisi. Essa sarà composta da due sotto - analisi ovvero una quantitativa e qualitativa che tenteranno di esplicare la situazione odierna relativa alla zona presa in esame per poi passare all'ultima parte dove verranno proposte attività che nel complesso vadano a definire una politica sostenibile da poter utilizzare per il corretto sviluppo del territorio.

La sostenibilità come vettore di sviluppo ed innovazione. Definizione di nuove policy sostenibili all’interno del Parco del Conero.

BATTAGLI, MATTEO
2021/2022

Abstract

This thesis aims to study and deepen the issues related to the phenomenon of Branding, in particular that relating to the area under consideration, to analyze any issues and then propose sustainability policies, innovative and functional for the territory, which can increase its perceived value. The document will start from a compilation study on the phenomenon of the brand, what it is, how it works, what it applies to and how to proceed to analysis. It will consist of two sub - analysis or a quantitative and qualitative that will attempt to explain the current situation in the area under consideration and then move on to the last part where activities will be proposed that overall will go to define a sustainable policy to be used for the proper development of the territory.
2021
2023-03-17
Sustainability as a vector of development and innovation. Definition of new sustainable policies within the Conero Park.
Questa tesi ha lo scopo di studiare ed approfondire le tematiche legate al fenomeno del Branding, in particolare quello relativo alla zona presa in considerazione, di analizzare le eventuali problematiche e successivamente di proporre politiche di sostenibilità, innovative e funzionali per il territorio, che possano incrementare il suo valore percepito. Il documento partirà da uno studio compilativo sul fenomeno del brand, cos'è, come funziona, a cosa si applica e come per poi passare all'analisi. Essa sarà composta da due sotto - analisi ovvero una quantitativa e qualitativa che tenteranno di esplicare la situazione odierna relativa alla zona presa in esame per poi passare all'ultima parte dove verranno proposte attività che nel complesso vadano a definire una politica sostenibile da poter utilizzare per il corretto sviluppo del territorio.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/20.500.12075/12571