The following thesis aims to analyse the entomophagy market (both in the European and Italian market context) as a sustainable human consumption practice that is slowly but surely venturing into the western market. In particular, the marketing strategy of companies in this sector will be put under observation, as they face a new market. Particular attention will be placed upon the marketing strategy at Nutrinsect, a Marche region company that farms and produces crickets.
Nella seguente tesi si mira ad analizzare il mercato dell'entomofagia (nel contesto europeo e italiano) intesa come pratica sostenibile di alimentazione umana che pian piano sta facendo breccia nel mercato occidentale. Nel caso specifico, si analizza la strategia di marketing che le aziende del settore pongono in essere, interfacciandosi in un nuovo mercato. Verrà presa in analisi nello specifico il piano marketing dell'azienda marchigiana Nutrinsect, azienda allevatrice e produttrice di grilli.
L’entomofagia come nuova frontiera della sostenibilità alimentare. Analisi del ruolo del marketing nel caso Nutrinsect.
MOSCARDI, GIULIA
2022/2023
Abstract
The following thesis aims to analyse the entomophagy market (both in the European and Italian market context) as a sustainable human consumption practice that is slowly but surely venturing into the western market. In particular, the marketing strategy of companies in this sector will be put under observation, as they face a new market. Particular attention will be placed upon the marketing strategy at Nutrinsect, a Marche region company that farms and produces crickets.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12075/14726