The main objective of the thesis is to analyse the general concept of Supply Chain Management with a main focus on innovation and sustainability and also to analyse the concept of innovative solution and the upstream and downstream relationships within the chain of industrial wood coatings in a business-to-business context, in order to understand how to innovate and which actors are actively involved, also with a view to environmental sustainability. Another fundamental objective is to analyze the internationalization process and the strategies for entering in foreign markets that may be more suitable in this specific sector and also to verify if the use of CRM in B2B markets allows to obtain a real competitive advantage.
I principali obiettivi del lavoro di tesi sono quelli di analizzare il concetto generale di Supply Chain Management con un focus principale sull'innovazione e sulla sostenibilità e nello specifico analizzare il concetto di soluzione innovativa e i rapporti upstream e downstream all'interno della filiera produttiva dei prodotti vernicianti industriali per il legno in un contesto business to business, per comprendere come si innova e quali sono gli attori che vi partecipano attivamente, anche in ottica di sostenibilità ambientale. Altro obiettivo fondamentale, è quello di analizzare il processo di internazionalizzazione e le strategie di entrata nei mercati esteri che possono essere più indicate in questo specifico settore e verificare inoltre se l’utilizzo del CRM nei mercati B2B consente di ottenere un reale vantaggio competitivo.
La filiera dei prodotti vernicianti per il legno: il caso di ICA Group
GIACCHETTA, ANDREA
2019/2020
Abstract
The main objective of the thesis is to analyse the general concept of Supply Chain Management with a main focus on innovation and sustainability and also to analyse the concept of innovative solution and the upstream and downstream relationships within the chain of industrial wood coatings in a business-to-business context, in order to understand how to innovate and which actors are actively involved, also with a view to environmental sustainability. Another fundamental objective is to analyze the internationalization process and the strategies for entering in foreign markets that may be more suitable in this specific sector and also to verify if the use of CRM in B2B markets allows to obtain a real competitive advantage.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12075/3584