The present study analyses the market of traditional agri-food products in Italy, assessing consumption, consumer perception and purchase motivations. The objective of the research is to identify the figure of the "type consumer" who buys traditional products. It also proposes to evaluate future scenarios for this product category, analyzing its strengths and weaknesses
Il presente studio analizza il mercato dei prodotti agroalimentari tradizionali Italiani valutandone i consumi, la percezione del consumatore e le motivazioni d'acquisto. L' obiettivo della ricerca è quello di identificare la figura del "consumatore tipo" che acquista prodotti tradizionali. Inoltre si propone di valutare i futuri scenari per questa categoria di prodotto, analizzandone i punti di forza e di debolezza.
Consumo, percezione e motivi di acquisto dei Prodotti Alimentari Tradizionali (PAT): un sondaggio nazionale
BALLATORI, MATTEO
2019/2020
Abstract
The present study analyses the market of traditional agri-food products in Italy, assessing consumption, consumer perception and purchase motivations. The objective of the research is to identify the figure of the "type consumer" who buys traditional products. It also proposes to evaluate future scenarios for this product category, analyzing its strengths and weaknessesFile | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12075/3923