Recently more and more companies have to face sudden changes in the market wich led to new products, new ways of consumption patterns and a growing social sensitivity towards environmental issues. In this dynamic context, it becomes essential for companies to be able to adapt their value proposition through the innovation of traditional business models in order to be able to maintain their competitive position in the market.
Recentemente sempre più imprese si trovano a dover affrontare cambiamenti repentini nel mercato che hanno condotto a nuovi prodotti, nuove modalità di consumo e ad una crescente sensibilità sociale verso le problematiche ambientali. In questo contesto dinamico, diventa fondamentale per le imprese riuscire ad adattare la propria proposta di valore attraverso l'innovazione dei modelli di business tradizionali in modo da continuare a mantenere la propria posizione competitiva all'interno del mercato.
Innovazione del modello di business
DI CARLO, VANESSA
2021/2022
Abstract
Recently more and more companies have to face sudden changes in the market wich led to new products, new ways of consumption patterns and a growing social sensitivity towards environmental issues. In this dynamic context, it becomes essential for companies to be able to adapt their value proposition through the innovation of traditional business models in order to be able to maintain their competitive position in the market.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Tesi Vanessa Di Carlo.pdf
accesso aperto
Dimensione
314.37 kB
Formato
Adobe PDF
|
314.37 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/20.500.12075/9865