The country of origin effect refers to the association between the geographical origin of a product and consumers' perceptions of its quality. In the case of agricultural products, the country of origin effect can be particularly important due to the numerous factors that influence product quality, such as climate, soil, product variety, and technology used. The ultimate goal of this research is to determine the importance of the country of origin effect in international communication within Italian and Spanish agri-food companies. The study will provide valuable information to better understand how the country of origin effect impacts Italian and Spanish agri-food companies and will help interested companies to maximize the advantages of this effect in their business.
L'effetto del paese d'origine si riferisce all'associazione tra l'origine geografica di un prodotto e le percezioni di qualità che i consumatori hanno ad esso. Nel caso dei prodotti agricoli, l'effetto del paese d'origine può essere particolarmente importante a causa della grande quantità di fattori che influenzano la qualità del prodotto, come il clima, il suolo, la varietà del prodotto e la tecnologia utilizzata. L'obiettivo finale di questa ricerca è determinare l'importanza dell'effetto del paese d'origine nella comunicazione internazionale nelle aziende agroalimentari italiane e spagnole. Lo studio fornirà informazioni preziose per capire meglio come l'effetto del paese d'origine influisce sulle aziende agroalimentari italiane e spagnole e aiuterà le aziende interessate a sfruttare al massimo i vantaggi di questo effetto nel loro business.
Il Country of origin effect nelle strategie di marketing internazionale. Case studies nel settore agroalimentare: Made in Italy e Made in Spain a confronto
OTTAVIANI, SAMUELE
2021/2022
Abstract
The country of origin effect refers to the association between the geographical origin of a product and consumers' perceptions of its quality. In the case of agricultural products, the country of origin effect can be particularly important due to the numerous factors that influence product quality, such as climate, soil, product variety, and technology used. The ultimate goal of this research is to determine the importance of the country of origin effect in international communication within Italian and Spanish agri-food companies. The study will provide valuable information to better understand how the country of origin effect impacts Italian and Spanish agri-food companies and will help interested companies to maximize the advantages of this effect in their business.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12075/12541