Gender stereotypes and prejudices have always accompanied women’s private and working lives, helping to widen the gender gap and placing them before a forced choice between being a mother and pursuing a professional career. In the sales sector, the resulting effects are amplified and cause considerable under-representation of women, which increases with increasing levels of decision-making. The main objective of this paper is to highlight the current gender gap in the working environment, and more particularly in Sales, by providing gender policies that can trigger effective and lasting changes able to overcome this gap. The ultimate intention of the paper is to demonstrate how women’s figures are not only suitable for a career in Sales, but are an important resource for companies operating in the sector and for this reason, it is important that they feel valued within the workplace.
Stereotipi e pregiudizi di genere accompagnano da sempre la vita privata e lavorativa delle donne, contribuendo ad aumentare il divario di genere e ponendole davanti a una scelta obbligata tra l’essere madre e l’intraprendere una carriera professionale. Nel settore delle vendite gli effetti derivanti sono amplificati e causano una notevole sotto rappresentanza femminile che aumenta all’aumentare dei livelli decisionali. Tale elaborato si pone l’obiettivo principale di evidenziare l’attuale divario di genere nel contesto lavorativo e più in particolare nel settore delle vendite, fornendo delle politiche di genere che possano attivare cambiamenti efficaci e duraturi in grado di superare questo divario. L’intenzione ultima dell’elaborato è quella di dimostrare come le figure femminili non solo siano adatte allo svolgimento di una carriera nelle vendite, bensì siano una risorsa rilevante per le aziende operanti nel settore e per questo è importante che si sentano valorizzate all’interno dei contesti lavorativi.
Il divario di genere nelle professioni commerciali e le politiche per il suo superamento
SCALONI, DEBORAH
2021/2022
Abstract
Gender stereotypes and prejudices have always accompanied women’s private and working lives, helping to widen the gender gap and placing them before a forced choice between being a mother and pursuing a professional career. In the sales sector, the resulting effects are amplified and cause considerable under-representation of women, which increases with increasing levels of decision-making. The main objective of this paper is to highlight the current gender gap in the working environment, and more particularly in Sales, by providing gender policies that can trigger effective and lasting changes able to overcome this gap. The ultimate intention of the paper is to demonstrate how women’s figures are not only suitable for a career in Sales, but are an important resource for companies operating in the sector and for this reason, it is important that they feel valued within the workplace.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/20.500.12075/12768