The thesis describes the most modern technologies and tools for acquiring customers in the B2B market. After a generall introduction in the first chapter with a focus on AI, BI and omnichannelity, the tools for marketing automation are dealt with in the first chapter, CRM in the second, Analytics in the third and online advertising in the fourth. In the conclusion an overall summary and a future hope of the author.
L'elaborato descrive le tecnologie e gli strumenti più moderni per acquisire clienti nel mercato B2B, dopo un'introduzione generale nel primo capitolo con focus su AI,BI e omnicanalità vengono affrontati nel primo capitolo gli strumenti per l'automazione del marketing, nel secondo il crm, nel terzo le Analytics e nel quarto l'online advertising. Nella conclusione un sunto complessivo ed una speranza futura dell'autore.
Tecnologie e strumenti digitali nell'acquisizione clienti b2b
AMADIO, GIUSEPPE
2022/2023
Abstract
The thesis describes the most modern technologies and tools for acquiring customers in the B2B market. After a generall introduction in the first chapter with a focus on AI, BI and omnichannelity, the tools for marketing automation are dealt with in the first chapter, CRM in the second, Analytics in the third and online advertising in the fourth. In the conclusion an overall summary and a future hope of the author.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
PDFA TESI GIUSEPPE AMADIO.pdf
non disponibili
Dimensione
474.21 kB
Formato
Adobe PDF
|
474.21 kB | Adobe PDF |
I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/20.500.12075/16184