This thesis derives from the internship experience carried out by the student at IMAC S.p.A. The dynamics of the children's clothing sector globally are explored by examining the academic research available and the knowledge gained. Finally, this is the case study of "Primigi", through an analysis of what are the strategies implemented in the Italian market.
Questa tesi deriva dall'esperienza di tirocinio svolta dallo studente presso la IMAC S.p.A. Attraverso poi un approfondimento delle ricerche accademiche disponibili e grazie anche alle conoscenze maturate si esplorano le dinamiche che governano il settore "abbigliamento per bambini" a livello globale. Infine si tratta il caso studio di "Primigi", attraverso un analisi di quelle che sono le strategie messe in atto nel mercato italiano.
Strategie di Marketing per la Moda Bambino: Un’analisi del caso IMAC
MARCHEGIANI, FABIO
2023/2024
Abstract
This thesis derives from the internship experience carried out by the student at IMAC S.p.A. The dynamics of the children's clothing sector globally are explored by examining the academic research available and the knowledge gained. Finally, this is the case study of "Primigi", through an analysis of what are the strategies implemented in the Italian market.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Tesi Fabio Marchegiani Definitiva PDF_A.pdf
non disponibili
Dimensione
776.46 kB
Formato
Adobe PDF
|
776.46 kB | Adobe PDF |
I documenti in UNITESI sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/20.500.12075/18077