This thesis observes the dynamics of the fashion and jewelry industry, with a focus on Made in Italy, and the marketing strategies adopted to enhance the identity of Italian brands. The paper is divided into three chapters: an analysis of the fashion market, an in-depth look at fashion marketing strategies, and a case study dedicated to the Amabile Jewels brand. Through an interview with Martina Strazzer, CEO of Amabile, distinctive strategies such as experiential marketing, innovative use of social media and personal branding emerge, which have consolidated the brand's success. The research highlights the importance of combining traditional craftsmanship, technological innovation and ethical values to meet the challenges of a globalized and digital market. The findings suggest that the future of the industry will increasingly be played on the ability to offer authentic and personalized experiences, making the most of digital technologies.

Questa tesi osserva le dinamiche del settore moda e gioielli, con particolare attenzione al Made in Italy, e le strategie di marketing adottate per valorizzare l'identità dei brand italiani. L'elaborato si articola in tre capitoli: un'analisi del mercato della moda, un approfondimento sulle strategie di fashion marketing e un caso studio dedicato al brand Amabile Jewels. Attraverso l'intervista con Martina Strazzer, CEO di Amabile, emergono strategie distintive come il marketing esperienziale, l'uso innovativo dei social media e il personal branding, che hanno consolidato il successo del brand. La ricerca sottolinea l'importanza di coniugare tradizione artigianale, innovazione tecnologica e valori etici per affrontare le sfide di un mercato globalizzato e digitale. Le conclusioni suggeriscono che il futuro del settore si giocherà sempre più sulla capacità di offrire esperienze autentiche e personalizzate, sfruttando al meglio le tecnologie digitali.

Fashion Marketing, Corporate branding e Social Media Strategy: il caso Amabile.

VOLTATTORNI, MICHELA
2023/2024

Abstract

This thesis observes the dynamics of the fashion and jewelry industry, with a focus on Made in Italy, and the marketing strategies adopted to enhance the identity of Italian brands. The paper is divided into three chapters: an analysis of the fashion market, an in-depth look at fashion marketing strategies, and a case study dedicated to the Amabile Jewels brand. Through an interview with Martina Strazzer, CEO of Amabile, distinctive strategies such as experiential marketing, innovative use of social media and personal branding emerge, which have consolidated the brand's success. The research highlights the importance of combining traditional craftsmanship, technological innovation and ethical values to meet the challenges of a globalized and digital market. The findings suggest that the future of the industry will increasingly be played on the ability to offer authentic and personalized experiences, making the most of digital technologies.
2023
2025-02-08
Fashion Marketing, Corporate branding and Social Media Strategy: the Amabile case.
Questa tesi osserva le dinamiche del settore moda e gioielli, con particolare attenzione al Made in Italy, e le strategie di marketing adottate per valorizzare l'identità dei brand italiani. L'elaborato si articola in tre capitoli: un'analisi del mercato della moda, un approfondimento sulle strategie di fashion marketing e un caso studio dedicato al brand Amabile Jewels. Attraverso l'intervista con Martina Strazzer, CEO di Amabile, emergono strategie distintive come il marketing esperienziale, l'uso innovativo dei social media e il personal branding, che hanno consolidato il successo del brand. La ricerca sottolinea l'importanza di coniugare tradizione artigianale, innovazione tecnologica e valori etici per affrontare le sfide di un mercato globalizzato e digitale. Le conclusioni suggeriscono che il futuro del settore si giocherà sempre più sulla capacità di offrire esperienze autentiche e personalizzate, sfruttando al meglio le tecnologie digitali.
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